- Hjem
- Kundeservice
- Kjøpsinformasjon
- Angrerett
Angrerett
Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp av varer på DinSko. Dette innebærer at du har rett til å angre ditt kjøp ved å meddele dette til oss innen 14 dager fra den dag du eller en person du har utnevnt har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).
Hva gjør jeg hvis jeg vil angre et kjøp?
Hvis du vil angre kjøpet ber vi deg meddele oss dette skriftlig innen angrefristens utløp, helst ved å bruke det forhåndstrykte returskjemaet som fulgte med pakken, eller ved å sende en e-post til vår kundeservice på kundeservice@DinSko.no.
Du kan også sende et brev til NilsonGroups kundeservice:
NilsonGroup AB, Kundservice
Box 508
SE-432 19 VARBERG
SVERIGE
Angi navn, adresse, ordrenummer, e-postadresse og årsaken til returen.
Du kan også varsle oss om at du angrer kjøpet ved å bruke Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementets angreskjema ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester.
Når du benytter deg av angreretten står du for returfrakten (kostnadene trekkes fra når vi krediterer deg summen for varen) og du er ansvarlig for varens tilstand fra du har mottatt varen og under returfrakten. Varen skal sendes i sin originalforpakning om du har mottatt en slik, f. eks. skoeske eller skopose. Varen skal sendes i retur 14 dager regnet fra du har gitt beskjed til oss om at du vil utøve din angrerett.
Hvis du vil levere inn en vare og få full erstatning, har du bare rett til å håndtere varen i den grad det er nødvendig for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Du har f.eks. rett til å prøve et par sko, men ikke bruke dem utendørs eller på et underlag som sliter på skoene. Hvis du har håndtert varen i større grad enn dette, har vi rett til å trekke fra en sum på det beløpet vi tilbakebetaler. Prisfradraget skal tilsvare den verdireduksjonen som har funnet sted sammenlignet med varens tilstand som ny.
Vi betaler tilbake beløpet så snart som mulig, dog senest innen 14 dager fra og med den datoen vi mottok meldingen din om at du vil benytte deg av angreretten. Vi forbeholder oss likevel retten til å vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen eller du har vist at varen er sendt tilbake. Klarna håndterer tilbakebetaling via faktura, kort og direktebetaling. Ved betaling med gavekort settes pengene tilbake på gavekortet.
Du kan selvfølgelig også returnere varen i en av butikkene våre. Klikk her for å finne nærmeste butikk. Hvis du derimot har kjøpt varen i en av våre butikker, kan du dessverre ikke bytte den via vår nettbutikk. Returer skal sendes til oss i tråd med de retningslinjene som er angitt på feetfirst.no eller i våre kjøpsvilkår.