- Hjem
- Kundeservice
- Spørsmål og svar
Spørsmål og svar

Bestilling
Når du fullfører bestillingen får du en bekreftelse direkte på skjermen. Umiddelbart etter at bestillingen er fullført, sendes det en e-postbekreftelse til e-postadressen du har oppgitt i bestillingen, som bekrefter at vi har mottatt bestillingen. Hvis du ikke har mottatt e-posten vår, kan det være feil e-postadresse som er registrert eller at e-posten er sortert som søppelpost. Hvis du mistenker at ordrebekreftelsen er sendt feil, må du kontakte oss, så kan vi endre e-postadressen til bestillingen din.
Vi kan kansellere bestillingen din så lenge den ikke er sendt fra oss. Kontakte oss her med bestillingsnummeret ditt, så sjekker vi om det er mulig å kansellere bestillingen. Hvis du har mottatt en ordrebekreftelse, betyr det at bestillingen din er sendt. Da er du velkommen til å returnere pakken så snart du mottar den hvis du ikke lenger er interessert i skoene. Du kan returnere den i hvilken som helst butikk eller sende pakken tilbake til oss.
KLARNA
Med Klarna kan du betale via direkte betaling, faktura og delbetaling via Klarna-konto. Hvis du velger faktura, har du 30 dager på deg til å betale bestillingen din.
KORT
Du kan betale med Visa og Mastercard. Ingen ekstra avgift belastes for kortbetalinger. Når du legger inn bestillingen, reserveres beløpet. Når varene sendes fra lageret vårt, trekkes pengene fra kontoen din.
GAVEKORT
Hvis du har et gavekort eller tilgodelapp, kan du betale hele eller deler av bestillingen din med det. Hvis bestillingsbeløpet ikke dekkes av gavekortets verdi, kan du velge en annen betalingsmåte for det resterende beløpet. Ved retur vil beløpet som er betalt med gavekortet også bli refundert til et digitalt gavekort.
Vi kan dessverre ikke gjøre endringer i en bestilling. Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din før den er sendt fra oss, og deretter legge inn en ny bestilling, kan du kontakte oss.
I kassen under fanen "Bruk gavekort" skriver du inn det 16-sifrede gavekortnummeret uten mellomrom. I feltet nedenfor skriver du inn PIN-koden fra e-posten du mottok. Trykk deretter på aktiver. Hvis du har et fysisk gavekort står gavekortnummeret på baksiden og du må skrape i den grå boksen for å finne PIN-koden. Ved retur blir beløpet alltid refundert til et nytt gavekort. Det nye gavekortet sendes til deg på e-post fra noreply@retain24.com med gavekortnummer og PIN-kode.

Butikk
Kontakt butikken på telefon og oppgi artikkelnummeret på skoene du vil legge inn, så hjelper personalet deg. Her finner du telefonnummer og åpningstider til butikkene våre.
Når du søker etter varen, finnes det en fane lenger ned som heter "Finn i butikk". I nedtrekkslisten kan du endre by og velge butikk for å se hvilke størrelser som er på lager.
Den ordinære prisen er alltid den samme i butikk og på nettsiden vår. Prisene kan variere mellom butikkene og på nettet avhengig av tilbud på nettet, lokale tilbud og lagerbeholdning. Hvis en fysisk butikk for eksempel har få par igjen, kan de velge å sette ned prisen, mens en annen fysisk butikk eller nettbutikken har den sentralt fastsatte salgsprisen. Prisen som vises på nettstedet, gjelder for kjøp på nettet.
Du kan bytte i hvilken som helst DinSko-butikk. Ved bytte i butikk må du vise frem QR-koden som du finner i ordrebekreftelsen.
All informasjon om åpningstider, adresser og telefonnumre til butikkene våre finner du her.
Du er velkommen til å besøke en hvilken som helst DinSko-butikk for bytte/retur. Ta med deg skoene og kvitteringen. Hvis du er medlem og har registrert kjøpet ditt er kvitteringen din tilgjengelig digitalt i butikkens kassasystem.
Besøk en hvilken som helst DinSko-butikk for en reklamasjonsvurdering. Ta med kvitteringen og skoene, så hjelper personalet deg med å vurdere skaden. Hvis du ikke har med deg kvitteringen, kan du vise frem kontoutskrift for å bevise kjøpet. Ved fremvisning av kontoutskrift gjelder gjeldende salgspris hvis du velger å bytte til et nytt par. Ved retur får du en kvittering som kan brukes både i butikken og på nettet.

Levering
Leveringstiden vår er mellom 2-6 virkedager. Så snart pakken din er sendt fra vårt lager vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du velger Helthjem som transportør, vil du motta en sporingslenke via e-post når bestillingen sendes fra oss. Pakker sendt med PostNord spores via myPostNord-appen.
Du kan velge mellom to ulike leveringsmetoder, Helthjem hemleverans og PostNord utleveringssted og pakkeboks. Ved levering direkte til din hjemmeadresse via Helthjem er fraktkostnaden 49kr. Hvis du i stedet velger å få bestillingen din levert via PostNord, er fraktkostnaden 59kr. Dette gjelder både ombud og pakkeboks.
Pakken blir liggende hos ombudet i 7 dager fra levering. Hvis bestillingen ikke hentes ut sendes den tilbake til oss og det påløper et gebyr på 175kr for håndteringskostnader, som for eksempel forsendelse, pakking, emballering, frakt, returfrakt, returbehandling og sortering på lageret.
For at Helthjem skal kunne levere pakken din, må navnet ditt stå på døren og postkassen. Hvis pakken ikke kan leveres, vil du motta en SMS/e-post fra Helthjem der du kan gi dem mer informasjon om adressen din. Om du ikke oppgir mer informasjon om leveringspunktet ditt innen kl 21, pakken din vil bli sendt til nærmeste utleveringssted.

Medlem
Du kan enkelt registrere deg som medlem her. Du kan også registrere deg i en av våre butikker.
For å sende en gjenopprettingslenke, skriv inn e-postadressen din her og velg deretter "Reset password".
Du er velkommen til å kontakte oss här angående dette. Angi nformasjonen som er registrert på medlemskapet ditt og e-postadressen du ønsker å endre til så kan vi hjelpe deg med å endre.
Ved kjøp via nettsiden må du være innlogget for at kjøpet skal registreres. Ved kjøp i butikk kan du oppgi mobilnummer eller vise ID.
Under "Mine sider" kan du selv avslutte medlemskapet. Ønsker du hjelp er du velkommen til å kontakt oss her.
Når du registrerer deg som medlem via nettsiden sendes en velkomstmail til deg. E-posten inneholder en rabattkode som gir deg 10% rabatt på ditt første nettkjøp. Kan ikke kombineres med andre tilbud. Registrerer du deg i butikk får du 10% på ditt første kjøp i butikk.
Tilbud sendes jevnlig ut via e-post til aktive medlemmer. Vennligst sjekk at riktig e-postadresse er registrert på ditt medlemskap under "Min profil".
Når du er medlem hos oss mottar du våre nyhetsbrev, medlemspriser, eksklusive tilbud og inspirasjon på e-post.
Du kan nå vår kundeservice via e-postadressen medlem@dinsko.no.
Du må være logget inn på medlemskapet ditt for å benytte deg av rabatten. Logg inn eller registrer deg øverst til høyre på nettsiden vår.

Produkter
Under produktinformasjon på den artikkelen du ønsker å kjøpe, er det angitt innermål for de respektive størrelsene. Et barns fot vokser hele tiden og for at foten skal ha plass til å vokse, bør innermålet være 1,5–2 cm større enn foten. Gjelder det et par ballerina eller sandaler som man har en kortere periode, kan man ta en størrelse med noen millimeters plass til å vokse. Hvis du har spørsmål om en spesifikk artikkel, kan du kontakte oss her.
Det sortimentet vi har er tilgjengelig på hjemmesiden. Når vi får inn en leveranse, legges artikkelen ut der. Per i dag har vi ikke mulighet til å følge med og gjøre reservasjoner på forhånd. Hvis du har spørsmål om en bestemt vare kan du kontakte oss här og oppgi artikkelnummer.
Lysene i skoene varer i minst 500 000 skritt. Dette skyldes at batteriene er designet for å vare lengre enn skoenes levetid.
Batteriene er innebygd i sålen på de blinkende skoene, og det er derfor ikke mulig å få tilgang til dem for å bytte dem.
Sko med lys skal sorteres i henhold til samme retningslinjer som batterier og elektronisk avfall.
Butikkene våre har dessverre ikke mulighet til å sende sko mellom hverandre eller direkte til ditt nærmeste postkontor. Hvis du vil ha skoene, må du derfor dessverre besøke en av butikkene som ser ut til å ha varen på lager. I slike tilfeller anbefaler vi alltid at du kontakter den aktuelle butikken før du besøker den, for å forsikre deg om at lagersaldoen stemmer. Du finner kontoinformasjon for butikkene våre her.
Når du søker etter varen, finnes det en fane lenger ned som heter "Finn i butikk". I nedtrekkslisten kan du endre by og velge butikk for å se hvilke størrelser som er på lager.
Vi anbefaler at du måler foten hvis du er usikker på hvilken størrelse som passer. For å måle foten legger du foten på et stykke papir med hælen mot veggen, markerer den lengste tåen og måler avstanden fra kanten av papiret til markeringen. Legg til 0,5-1,5 cm avhengig av hvordan du vil at skoen skal passe (vanligvis 1 cm ekstra). På de fleste av våre artikler er det innvendige målet angitt på hver størrelse. Her finner du størrelsesguiden vår, hvor du også kan finne ut hvilken størrelse som passer. Skulle størrelsen du har bestilt ikke passe, er du alltid velkommen til å bytte i en av våre butikker eller legge inn en ny bestilling via nettsiden.

Retur og reklamasjon
Det går bra. Ta med ordrebekreftelsen og skoene til butikken, så hjelper butikkpersonalet deg.
Ved retur debiteres det en returfrakt på 39kr.
Du kan returnere i våre DinSko-butikker eller tilbake til nettbutikken. Ved retur i butikk må du fremvise ordrebekreftelsen du har fått tilsendt på e-post. Når du returnerer til nettbutikken, registrerer du returen din her. Når returen er registrert, vil du motta en e-post med en QR-kode. Vis QR-koden til ditt PostNord-ombud, som skriver ut returetiketten som skal festes på pakken. Så snart vi har mottatt og håndtert returen, får du en bekreftelse på e-post. Retur til netthandel koster 39 kroner.
Alle returer som sendes via agent vil bli levert til vårt lager i Sandnes, Norge.
Gnagsår er dessverre ingen grunn for reklamasjon. Derfor er det viktig at du prøver skoene inne for å sjekke at de sitter bra før du begynner å bruke dem ute. Hvis du har noen spørsmål, kan du kontakte oss her.
Vi tilbyr 60 dagers åpent kjøp. Du kan lese om vilkårene for disse her. De samme vilkårene gjelder for salg.
Hvis du ønsker å reklamere, kan du registrere din reklamasjon her. Gjelder for bestillinger fra 1/1 2024.
Etter at du har registrert deg, vil vi foreta en reklamasjonsvurdering av skoene.
Hvis reklamasjonen godkjennes, vil refusjonen bli tilbakebetalt til samme betalingsmetode som ble brukt ved bestillingen. Du vil motta en e-post som bekrefter dette. Du trenger ikke å returnere skoene til oss, men vi anbefaler at du returnerer dem til resirkulering.
Hvis vi ikke kan vurdere kravet, vil vi be deg om å returnere skoene til oss. Du vil da motta en QR-kode på e-post. QR-koden viser du til et PostNord-ombud, som skriver ut returetiketten din. Så snart vi har vurdert reklamasjonen, kontakter vi deg via e-post.
Hvis du ønsker å reklamere på en bestilling som er gjort før 1/1 2024, er du velkommen til å kontakte oss per e-post. Oppgi årsaken til reklamasjonen og legg ved bilder av hele skoen og årsaken til reklamasjonen.
Det er også mulig å besøke en hvilken som helst butikk for en reklamasjonsvurdering. Når du besøker en butikk, må du vise frem ordrebekreftelsen slik at butikken kan vurdere skoene.
Du kan kontakte oss på kundeservice@dinsko.no og oppgi årsaken til reklamasjonen og legge ved bilder av hele skoen, årsaken til reklamasjonen og kvitteringen. Kundeservice kan da se på muligheten for å hjelpe deg med reklamasjonen.